Tejes pite

Több blogon láttam már tejes pitét, de én még soha nem sütöttem. Nem is ettem. Kíváncsi voltam rá, de annyira nem, hogy elhatározzam, hogy na én most már tejes pitét sütök. Mindaddig, míg a Kiskegyed Konyhája márciusi számában elém nem került. Azon nyomban neki is álltam, mire munkába kellett mennem, épp hogy megsült. Kellemes meglepetés volt. Olyan elképzelésem volt róla, hogy vastagra sült palacsintához hasonló lesz. Tömör, az igaz, de kellemes harapni, a tetején képződött enyhén ropogós rétegnek is köszönhetően.
Szóval finom lett. Áfonyalekvárral ettük, amit kivételesen nem én főztem. Pedig szívesen főznék...
Hozzávalók:

  • 5 tojás
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
  • csipet só
  • 2-3 csomag vaníliás cukor
  • 30 dkg liszt
  • 5 dl tej
  • lekvár és porcukor a tálaláshoz
Így készült:
A tojásokat szétválasztottam. A sárgákat simára kevertem a puha margarinnal, cukorral, vaníliás cukorral és sóval. Váltakozva kevertem hozzá a tejet és a lisztet.
A fehérjéket kemény habbá vertem, s habverővel a masszához kavartam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam. 
180 fokra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a teteje szépen megpirult.

Múlt héten sütöttem, mikor Leányzóval voltunk kettesben. Mikor végre mindenki itthon lesz, újra megsütöm, hogy mindenki megkóstolhassa. Mert fincsi, s szívesebben sütöm, mint a palacsintát:-)

18 megjegyzés:

  1. De jó,hogy megláttam nálad,mi nagyon szeretjük!!

    VálaszTörlés
  2. Elsőszülöttem küldhetem? Ő a tejes pite rajongó.
    Pádisért meg irígy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 4Gyerek, jöhet a Gyerkőc, Leányzómnak úgy is hiányzik a játszótárs, én meg gyártom nekik a tejes pitét:-)
      Pádisról majd beszámolok. Hozzátok közelebb van,(de lehet, nem sokkal...) ruccanjatok ki:-)

      Törlés
    2. Hát tavaly májusban és júliusban is voltunk. Amúgy meg több mint 300 km (pontosan nem tudom), ami nem az ehelyt kategória.
      Jövőre cseenyaralás a lányokkal?
      2 hét itt, 2 ott?

      Törlés
  3. Biztosan nagy sikere lesz a fiúk körében is, nagyon finomságosnak tűnik! Jó ötlet hozzá a savanykás lekvár! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka, szerintem is odalesznek érte:-) Magában is finom, de lekvárral az igazi... szerintem.

      Törlés
  4. Imádom a tejespitét! Istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is kedvenc. Jöhet gyümölcsösen,lekvárral, vagy porcukorral. Szép lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajni, köszönöm! Tifelétek sütötték régen is? Én nem ismertem, mostanában találkoztam vele.

      Törlés
  6. Már én is régóta készülök megsütni, még nem kóstoltam. Nagyon gusztának néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csilla, egyszer érdemes kipróbálni, s talán bejön, mint nálunk is. Bár a fiúkon még nem teszteltem:-)

      Törlés
  7. Ezt én is szívesebben sütöm, mint a palacsintát:) Tényleg finom, jó rég nem készítettem, itt az ideje, ráadásul most főztem erdei áfonyalekvárt, milyen jó lesz vele:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, Te is? Persze, mert a sütő végzi a munkát, nem kell ott állni mellette.
      Házi áfonyalekvárral még finomabb lehet!

      Törlés

Gesztenyekrémes szelet

 Boldog új évet kívánok Mindenkinek! Meg békéset, sikerekben és egészségben dúskálót. Tegnap szántam rá magam, hogy nézzek rá a blogra, s ha...